Какво прави хотел „Рила“ №1 четиризвезден планински хотел на България за трета поредна година?
Може би на първо място – високото качество, гостите получават много добро обслужване при всяко посещение, без компромиси в качеството.
2. Стремим се към персонално отношение към всеки гост и неговите предпочитания, което ги кара да се чувстват специални.
3. Иновации и развитие – винаги се стремим да предложим нещо ново, нова услуга, ново меню, нова активност.
4. Безупречна репутация – отлични отзиви, лоялни клиенти и високи оценки от туристическите платформи.
5. Екип, който обича работата си. Ако последните три години ние печелим приза за „Най-добър четиризвезден планински хотел“, значи не просто следваме тенденциите, а сами ги създаваме.

Какъв е профилът на гостите, които предпочитат хотел „Рила“ – семейства, бизнес клиенти или туристи?
Профилът на гостите зависи от концепцията, местоположението и предлаганите услуги в хотел „Рила“. Ние сме целогодишна дестинация с ясно изразен зимен сезон.
Туристи – любители на белите спортове през зимата и хора, които обичат прохладата и чистия въздух през лятото. Гостите са от различни страни, различна възраст и с различен начин на резервация, но всички тях ги обединява любовта към белите спортове и природата.
Семейства с деца – предимствата на хотела ни, че имаме детски кът и детска градина в просторни стаи, семейни пакети, детски басейн, детска анимация в активен зимен и летен сезон.
Бизнес туристи и корпоративни събития – хотелът е в близост до София и Пловдив, летище, бизнес туристите оценяват бързото настаняване, добър WI-FI, наличие на девет модерни зали с големина до 650 човека и всички допълнителни удобства.
Кои са най-предпочитаните удобства и услуги, които хотелът предлага?
Уникално местоположение – пистите са на една ръка разстояние. Гледките към планината, тя буквално е в двора на хотела.
СПА зона – сауни, парна баня, крио кабина, турска баня, голям басейн, джакузита, детски басейн и масажи са топ избор на гостите след дълъг снежен ден.
Камина в лоби бара с възможност за топла напитка или авторски коктейл, придружени с музика на живо.
The Terrace Lounge – предлага най-красивата гледка в Боровец с прекрасна възможност за избор на вкусна храна и напитки.
Ресторант Samokovi предлага най-добрите български и световни вина.
Ски гардероб за съхранение на собствена екипировка и такава за вземане на ски оборудване под наем.
Детски кът и детска анимация – всеки ден.
Как поддържате високо ниво на обслужване и мотивация сред персонала?
Персоналът е гръбнакът на нашия хотел. Ето някои стратегии които използваме.
Качествено обучение и развитие. Ясно приети стандарти за работа. Редовни тренинги-обучения по различните специалности. Ежеседмични срещи за анализ на отзивите от гостите и усъвършенстване на процеса.
Мотивация и признание. Бонуси и стимули за отлични резултати. Програма „Служител на месеца“- признание за най-добре представил се служител. Социална програма. Възможност за израстване -ясен кариерен път за служителите, които искат да се развиват.
Работна среда и култура
Добро заплащане /храна, транспорт/
Открита комуникация
Създаване на семейна атмосфера
Какви са основните предизвикателства в управлението на такъв голям и утвърден хотел?
Управлението на голям и утвърден хотел носи редица предизвикателства, дори когато бизнесът е успешен.
Някои от основните:
Поддържане на високо ниво на обслужване – нашите гости очакват винаги нещо ново и по-добро
Мотивация и управление на персонала
Финансов и оперативен контрол
Конкуренция и пазарни тенденции – хотелиерският сектор е динамичен и конкуренцията постоянно обновява предложенията си
Грижа за репутацията и маркетинга
Иновации и инвестиции – гостите очакват модерни удобства, внедряване на дигитални технологии и екологични решения, въвеждане на нови услуги.
Успешният мениджмънт изисква баланс между традиция и иновация, контрол и гъвкавост.
Ако хотел „Рила“ беше човек, как бихте го описали – какъв е неговият характер и стил?
Ако хотел Рила беше човек, той би бил харизматичен, с безупречен стил, който те посреща с топла усмивка и те кара да се чувстваш у дома още от първата минута. Той е елегантен, но достъпен с гъвкавост да се адаптира към всеки гост. Гласът му е мек, но уверен, а присъствието му дискретно. Винаги ухае на свежест и уют, а вниманието към детайлите е безупречно.
Какви емоции искате да оставите у гостите след престоя им при вас?
Емоциите, които един хотел трябва да оставя у гостите, са тези, които го карат да се връща отново и отново. Може би бих ги подредила така:
Уют и спокойствие
Вълнение и удоволствие
Специално отношение
Носталгия и желание да се върнат
Радост и удовлетворение
Как според вас изглежда „перфектният зимен ден“ за гост на хотел „Рила“?
Перфектния зимен ден в хотел Рила трябва да е комбинация от уют, активност и много емоции. Сутрин: Събуждаш се с гледка към снежните склонове. Топла напитка в леглото. Обилна и разнообразно закуска на шведска маса. През деня – Ски, сноуборд или шейни или просто разходка в гората. СПА релакс -след активностите ви очаква нашия спа център-басейн, джакузи, термална зона, релакс зона, възможност за възстановителни процедури. Романтична вечеря – на разположение са три ресторанта – от този сезон и Винен ресторант. Завършваме деня с коктейл в някой от трите бара на хотела с музикална програма .
Какви ценности насърчавате сред екипа, за да поддържате духа на хотел „Рила“?
В екипа си насърчаваме „Емпатията като стратегия“-да разберем нуждите на гостите ,но и да се стремим да разберем един друг колегите си. Насърчаваме „грешките като част от пътя“-грешките са само нови стъпки към съвършенството ,само честно трябва да ги признаем и обсъдим. И накрая насърчаваме „Усмивката като сила на промяната“-колкото и да е стресираща работата една усмивка и добра дума може да промени атмосферата ,да успокои напрежението. Усмивката е не само знак на добро обслужване, но и начин за преодоляване на предизвикателствата.
Кой е най-ценният урок, който сте научили като ръководител на такъв престижен хотел?
Един от най-ценните уроци който съм научила е, че гостоприемството не е индустрия – то е изкуство. Ние българите сме го наследили от предците си и трябва да го съхраним и предадем на бъдещото поколение това „Българско искрено гостоприемство.“ И още нещо – за да си успешен ръководител трябва да се научиш как да менажираш процесите, а и как да дирижираш емоциите.
Вижте кои са най-добрите четиризвездни планински хотели в България за 2024, според оценките на гостите им тук.