Теодор Минев е генерален мениджър на хотел Voya Beach Resort в Свети Влас. Започва кариерата си в бранша през 2007 в компания Форт Нокс ООД, където продължава да се развива и до днес. В годините преминава през различни позиции, а през 2019 се заема с проекта Voya Beach Resort, който се реализира в партньорство с компания Металком Инвест ЕООД, в позиция на Project Manager. След завършване и отваряне на хотела през 2022 е назначен на позицията генерален мениджър. Участва в концептуалното развитие на Sky Fort Rooftop Event Center в София, който предстои да бъде завършен. От юли месец 2023 поема отговорност и за новия проект на компаниите Aliva Beach Resort, отново като Project Manager.
Какво означава за вас и екипа ви признанието за най-добър хотел на България за 2024 г.?
С целия екип на хотел Voya Beach Resort сме изключително горди с признанието за най-добър хотел в България за 2024 г. За нас това е голям успех и удовлетворение от добре свършената ни работа. Благодарим на нашите гости, които ни се довериха и ни оцениха толкова високо.

Какви ключови фактори според вас отличиха Voya Beach Resort от останалите над 1 000 хотела в страната?
За мен най-големият актив на един хотел е неговият екип и начинът на управление. Това е и ключовият фактор, който отличава Voya Beach Resort. Работим като семейство, обсъждаме всичко и винаги в полза на клиента. Огромна заслуга имат и собствениците на хотела, които са част от всеки разговор, от всеки детайл. Тяхната подкрепа ни дава сигурност и креативност в реализирането на всичките ни идеи.

Как се измерва успехът за вас – дали е само по отзивите на гостите или има и други показатели?
Отзивите от гостите несъмнено са огледалото на един хотел и показател за успеха му. Но от моя гледна точка бих добавил няколко също толкова важни мерители – задружен екип, устойчивост и финансова стабилност.
Какво мислите, че гостите намират за най-уникално и привлекателно в преживяването във вашия хотел?
Качеството и детайлите. Още от началото на строителството винаги се опитваме да създадем продукт и пространства, които са без аналог на пазара. Общите части са изпълнени с детайли, които да са дизайнерски устойчиви в пространството и да издържат на проверката на времето. Това внимание към всеки детайл прилагаме и в хотелския продукт. В храната, където разнообразието, презентацията и вкуса са на световно ниво. В обслужването, където всеки гост за нас е специален, а всяко дете мечтае да се върне. В напитките, където се доверяваме само на световноизвестни брандове, умело миксирани и използвани от нашите бармани. В чистотата, където на всяко кътче се обръща внимание с цел удовлетворение и комфорт на нашите туристи.
Какви са основните предизвикателства при управлението на сезонен хотел, особено такъв с ultra all inclusive концепция?
Най-голямото предизвикателство за сезонните хотели е откриването на достатъчно и добри кадри. Да намериш и обучиш хора за петзвездно обслужване в максимално кратко време никак не е лесно. Аз съм горд, че с нашия екип успяваме и всяка година излизат нови страхотни професионалисти, които искат да се развиват в този бранш.
Предизвикателство е и инфраструктурата и липсата на полети. Опитваме се да удължим сезона с всяка година, но срещаме трудности, особенно през април и май. Полети почти няма, а вместо готова за сезона инфраструктура се сблъскваме с планови ремонти в района. Тази година отваряме на 17-ти април и за Великден очакваме много пътуващи от България и Румъния – дано инфраструктурата е готова за тях.
Каква е вашата стратегия за поддържане на високо ниво на обслужване през целия сезон?
В крилата на сезона разчитаме на по-опитни и дългогодишни служители, които предоставят много високо ниво на обслужване. С началото на високия сезон към тях се включват млади ученици и студенти, на които предаваме техния опит и знания. Със свежите сили в средата на сезона балансираме и поддържаме познатото високо ниво.
Как успявате да мотивирате и задържате персонала си, особено при сезонния характер на работата?
С пример, отношение и опции за развитие. Примерът, който даваме с мениджърския състав е много положителен за младите кадри. Работим с отношение към всеки и се стремим всяка година да развиваме нашия екип. Зимните заплати също се определят на база отдадеността, труда и идеите на служителите. В нашата форма на управление, ако някой има желание за развитие – ние винаги ще бъдем насреща.
Какво е мястото на иновациите и технологиите в ежедневната ви работа и обслужването на гостите?
Развитието на иновациите и технологиите в последно време доста ни облекчава в някои сфери. Стремим се да сме запознати с всички нови технологии, софтуери и машини, които да използваме за модернизация на работните процеси. За обслужването засега сме малко предпазливи. Моето мнение е, че петзвездният продукт винаги се асоциира с личния контакт и със специалното отношение.
Как се подготвяте за следващия сезон – какви промени и подобрения планирате?
Подготовката за сезон 2025 при нас започна още с отварянето за сезон 2024. Следихме внимателно всички процеси и набелязахме точките на развитие. Няколко дена след затваряне на сезон 2024 вече бяхме стартирали новите проекти. Нашият принцип е всяка година да имаме по няколко нови подобрения, които да се оценяват и от големия брой връщащи се туристи. За тази година сме предвидили нов басейн, който ще е само за възрастни. Ще уголемим детския ни център, който от миналата година е целодневен. Планираме и две нови зони в снак ресторанта ни:
Gelato by Voya – ще създадем собствен бранд джелато, който ще се произвежда от нас и ще може да се опита само в хотела.
Barista on Ice – нов кът за студено бариста кафе – различни видове създадени специално от нас за нашите гости.
Какви са най-често срещаните отзиви от гостите и как те ви помагат да подобрите предлаганите услуги?
За наша радост по-голямата част от отзивите ни са много положителни и от тях черпим удовлетворение и амбиция. Много ни помагат и негативните коментари, защото от тях разбираме къде и как можем да се подобрим. Няма отзив, който да не сме прочели и анализирали. Обратната връзка е най-ценното за нас, за което благодарим на всички наши гости.
Има ли конкретен пример за уникално изживяване или обратна връзка от гост, която е вдъхновила екипа ви?
Всеки отзив за нас е от изключително значение и ни държи мотивирани. Понякога да разбереш, че едно семейство е изкарало незабравима почивка, че едно дете се е прибрало вкъщи щастливо, е напълно достатъчно да останем вдъхновени в това, което правим.
Как балансирате очакванията на различни видове гости – семейства, двойки, международни туристи?
Предлагаме много различни изживявания, пространства, храни и напитки подходящи за различни видове гости. В ресторантите ни има както fine dining спокойни преживявания така и бебешки блок с висококачествени пюрета, адаптирано мляко и паучове. Храната и напитките при нас се предоставя 24 часа и всеки може в удобно за него време да се наслади на продукта ни. Вече и с новия ни басейн само за възрастни ще завършим концепцията за всеки тип гост да има място, което да отговаря на неговите очаквания за пълноценна почивка.
Какво е предизвикателството при осигуряването на постоянна наличност на висококачествени продукти и услуги през целия сезон?
Преди всеки сезон нашият Executive Chef Емил Доковски и екипът му подбират внимателно всички продукти, които отговарят на нашите високи стандарти за качество. След това ориентираме доставчиците за необходимите ни количества за да могат да осигурят равномерни доставки през целия сезон. Съчетаваме локалния продукт, на който даваме предимство, със световни брандове. Участваме в селекцията на вноса на нови за страната продукти, за да дадем спокойствие на хора със специфични хранителни нужди.
Какви мерки предприемате, за да гарантирате, че началото и краят на сезона предлагат същото ниво на качество като пиковите месеци?
Никога не сме разделяли сезоните на висок и нисък. За нас нивото на обслужване и продукта, който даваме не зависи от периода или цената. Още от първия работен ден отваряме всички заведения и обявени услуги. Затова имаме и доста туристи, които предпочитат да ни посетят в крилата, когато цените са по-привлекателни, но качеството на услугите – същото. Обикновено в крилата имаме и доста фирмени и корпоративни събития, за които нивото също трябва да е блестящо. Ако имаме по-свободни дни ги използваме за подготовка и обучение през април и май и за заслужена почивка през септември и октомври.
Как се вписва Voya Beach Resort в общия туристически облик на Свети Влас?
Свети Влас се развива като дестинация всяка година. Смятам, че с Voya Beach Resort, Premier Fort Beach, с марината и с още няколко много добри продукта Свети Влас се позиционира все повече като луксозна семейна дестинация.
Какви уникални активности и предложения за гостите отличават хотела на фона на конкуренцията?
При нас уникалността на продукта е, че можеш да се настаниш и да не мислиш за нищо през целия си престой. Всяка вечер имаме музиканти, които създават специалната вечерна атмосфера в хотела, както и професионални шоу програми за деца и възрастни, спортна и детска анимация през целия ден. В по-късните часове гостите ни се наслаждават на изискания ни лоби бар, който работи денонощно.
Как си партнирате с местната общност и бизнеси, за да създадете запомнящо се преживяване за туристите?
Вярвам, че с общи усилия между община и инвеститори ще продължим развитието на дестинация Свети Влас и България като цяло. Истината е, че за да се постигат впечатляващи резултати, общината и държавата трябва да съдействат за промотирането на страната и черноморието ни като дестинация за европейския пазар, а защо не и за туристи от по-далечни държави.
Какви са плановете ви за развитието на хотела през следващите години?
Имаме доста планове за развитие. Следим постоянно световните тенденции в луксозния Ultra All Inclusive, който все повече се налага в премиум сегмента. Търсенето е голямо и много големи вериги се насочват към него. Очакванията на туристите също много се промениха и всеки очаква наистина премиум преживяване, което върви и със своята цена. В тази връзка от миналата година въведохме традиция в края на всеки сезон с екипа на Voya Beach Resort да посещаваме някой добър световен пример. Миналата година бяхме в Ikos Olivia, за следващата може би ще се насочим към Maxx Royal Belek. Понякога добрите идеи и практики идват и от личните ни посещения на хотели в България и чужбина. Имаме много добри примери за качествен продукт на родно ниво.
Има ли нови тенденции в хотелската индустрия, които планирате да внедрите във Voya Beach Resort?
Тенденцията в петзвездния туризъм е все повече индивидуално внимание към всеки гост. Все повече персонализирани детайли и файн тъч моменти. Ще се развиваме в тази насока. Идеите са много, но времето ще покаже кои ще реализираме и колко ще са успешни.
Какво бихте искали хората да знаят за Voya Beach Resort, което често остава незабелязано?
Всеки сам намира своя поглед към Voya Beach Resort и какво най-много му харесва в цялостното преживяване. Ние се научихме да чуваме клиентите ни и само да подобряваме това, което те търсят като услуга. Затова и нищо не остава незабелязано – гостите ни виждат, че правим всичко с любов към тях и с мисъл за тяхното максимално добро изживяване.
Вижте профила на Voya Beach Resort – най-добрия хотел в България за 2024 г., според оценките на гостите, в BestHotels.bg тук.